olidligt varmt

Idag så startade dagen med argumentation mellan jag och Peter. Självklart, men det visade sig vara ett stort missförstånd mellan oss två. De hela hjälps inte av att de är så himla varmt ute, 23 grader i skuggan, Ilias blir som vanligt trött och hungrig han gör inte annat än äter och sover när de blir såhär varmt. Vi bestämde oss för att gå på en promenad men vi hinner 20 meter och ser att grannarna uppe i skogen är ute, vi går dit och är lite sociala, får lite kaffe och surrar av oss en hel del.

Efter grannbesöket var de så himla varmt så vi beslöt oss att stjuta på prommisen tills de blir lite kallare ute. Hem och plocka vinbär, de blev hela 2 liter bär som vi ska frysa ner och då är vi inte klara än på länge, finns hur mycket röda vinbär som helst i buskarna. Lite synd är att de svarta inte riktigt vill ta sig iår, är bara några enstaka på buskarna.

Jag bokade även in dopet nu igår så de är iaf klart, men måste ringa dit igen på måndag för att boka församlingsgården också. :S Hur kunde jag glömma något sådant, de går ju inte att hålla till här tyckte jag då man blir några stycken, då slipper jag även nojja för städning osv.

Imorgon ska vi ut på den dagliga promenaden sedan så tänkte jag packa iordning för måndagstrippen upp till l-sele. Det är en bit att köra men man kan ju alltid stanna på vägen någonstans för att mata lilleman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0