18:e veckan

Jag känner min inte alls speciellt gravid, har gått upp 3 kg, men det syns snarare än känns. Min bebis sparkar mycket speciellt när jag lyssnar på hög musik, känns faktiskt som det uppskattas av den lille. Många beskriver känslan att ha en bebis som sparkar som gaser eller som fjärilar. Jag har ingen aning om vad de pratar om.

Från början käntes det som stenare, sagan om vargen som åt upp de 7 killingarna men så kom mamman hem och la stenar fulla hans mage, ungefär så käntes de från början. 

Sedan övergick det till fiskar som vakar på vatten ytan.

Igår kände jag första gången då hon eller han för fösta gången vände sig eller slog en kullerbytta. Det kändes som jag var en tvättmaskin.

Idag sparkar det och rörs sig hela tiden. Men man känner oftast ingenting när man är uppe och rör sig, ta sig tid för att känna den nya känslan. Man är ju inte gravid så ofta.

Dagens underhållning
Shoppa gardiner och lite smått till de nya vardagsrummet. Bjuda syster på lunch och sedan ha kalas för jag fyller 22 år idag.

Dagens musiktips
Jason Walker- Down

Jag älskar verkligen barbapappa så tänkte låta mig inspereras att måla om barnrummet. Varför jag tycker om att använda färg är att man kan enkelt byta ut inredning. Så när man lessnar på barbapappa motiv så väljer man bara en ny färg och målar över.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0