Gnäll läge

Hatar gnälliga barn, tycker om glada ungar.

Det är nämligen det min mamma brukar säga, speciellt när jag är lite grinig tror jag, har inte uppfattat det riktigt förrän nu. Men att hon nämner det förbigående när man är på just det humöret -gnäll humöret. Jag kommenterade det en gång vet inte riktigt vilket svar jag fick men jag tycker att det var lite ironiskt just nu. Det är inte så att jag inte kan prata med min älskade mamma även om hon säger att hon inte tycker om gnäll. Men hon tycker nog om att man gör något åt problemet eller att man gnäller på ett fint sätt, gnälla med glädje. Det är alltså skillnad mellan glädje gnäll/gnäll




Näe det jag vill prata om nu är GNÄLL

Ärligt talat vilka är duktiga på att gnälla? Jo jag när jag är gravid, det slutar verkligen inte, detta säger jag med humor med min mentala röst. Det är som ett konstant gnällande om vilka krämpor man har och hur jag känner mig och va jag saknar ect ect. Jag skrattar för mig själv när jag inser att det är verkligen svårt att vända på steken när man väl har börjat gnälla, för när man gnäller så gör man som inget åt problemet förutom att prata konstant om problemet. Så jag försöker verkligen nu att vara lite possetiv och träna så jag ska bli ett lyckligare jag.


Dagens glädje

Jag gnäller om ämnet gnäll inse ironin i det hela

Min små systrar Jessica och Malin, Moster Jessica och Malin











Kommentarer
Postat av: malin

ögonen blir tår fylda när ja läser & ännu roligare är de att säga det moster malin :] hihihi

2010-02-24 @ 21:27:28
URL: http://malinhallen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0