Gravid-Röka

Den senaste veckan har jag varit sjukt röksugen, kan inte förstå hur det gick till. Jag slutade röka några månader innan graviditeten sedan slutade jag snusa direkt när jag plussade. De som har funkat är att jag har snusat onico helt underbart för vanan skull. I natt drömde jag att jag rökte, var helt underbart att suga i sig, jag tycker att de luktar otroligt gott, får nästan en kick av att bara tänka på det.

Jag rökte i ca 7 år med några få försök att sluta, jag ville aldrig sluta röka. Om jag då inte blev med barn förståss. Men jag slutade på grund av jobbet 10 månader x2, för att jag inte skulle lukta dåligt hemma hos folk, sedan blev de sommar och semester. Så fort de blev höst och kallt så slutade jag, men på sommaren finns det inget bättre än en kopp kaffe, sitta ute i solen och ta en ciggarett. Jag tror ofta att när man är rökare så kanske man sätter sig ner och uppskattar saker som en tidig morgon för sig själv, man ger sig själv dom där 5 minuterna som man vill ha.

Jag menar inte att det är bra att röka, finns inget mera korkat än mig själv just nu när jag är helt nikotinfri och tänker inte på något annat än nikotin.

Det samma gällde snusningen, ville aldrig sluta förrän jag blev med barn. Redan nu fantiserar jag om att efter ammningen ska jag röka och ta en riktigt snus.

Bild från 2007



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0