Namn

Första problemet
Namn på barnen, jag tycker att alla föräldrar gör ett sådant bra val när de namnger barnen. Jag har absolut ingen aning vad jag ska döpa ungen till. Finns otroligt många fina pojk och flicknamn men det är så svårt, speciellt när många av namnen som man skulle vilja använda redan används på kompisar, kompisarsbarn, släktingar eller dylikt. Samtidigt som man aldrig vet hur mycket man kommer att umgås med dessa när väl ungen är ute. :S

Andra probemet
Jag och peter måste enas först om förnamn, sedan ska vi enas om vilket efternamn som ska användas eller hur ska man egentligen göra. Jag tänker aldrig heta Andersson i efternamn, eftersom jag har ett ganska ovanligt efternamn vill jag inte byta till ett vanligare. Medan min pappa och min pojkvän heter likadant så det blir hemskt jobbigt att byta efternamn på min sambo också det är redan kompilicerat som det är redan nu. Man kan ju också göra så att man har båda namnen men det verkar verkligen överskattat att ha två om man kan ena sig om ett.

Trejde problemet
Jag har kikat runt och konstaterat att det bästa vore om man bodde i USA/England,  många namn är otroligt vackra. Men om man skulle döpa ungen ändå till något Engelskt namn Tex James, som är ett favorit namn, men då tänker jag på min pappa, som absolut skulle skojja till det jämt med att försvenska namnet. JAAA-MESS eller något liknande, som han gör med ett underbart Svensk-Amerikansk utal. Visst skulle jag få ett gott skratt nu och då men charmen försvinner. Min kusin är döpt till Monique, men visst vill mormorsmor ofta säga monika till henne. Hela hennes uppväxt har hon fått säga, jag heter inte ; monika, monkan ect.

http://www.svenskanamn.se/namn/namngenerator


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0