Strömavbrott

Den 11/2 hade vi strömavbrott, bara i några minuter, efter en stund insåg vi att tv dekodern hade slutat fungera. Det underbara var att efter en vecka med bara gratiskanaler så fick vi en ny dekoder för att den gamla gick ej att få i funktion igen.

Ännu en gång har vi strömavbrott 23/2 vilket resulterar till förmodligen ännu en vecka/helg med bara gratis kanalerna som 1,2,4 och 6. Min sambo som är borta för tillfället får ringa Telia imorgon får se om de finns någon mer pålitlig apparatur de kan skicka. Vill inte bli utan tv i ännu en vecka. Jag blir galan när det bara finns fyra kanaler som fungerar ibland (det är nämligen så att de hackar och laggar hela tiden).

Annars så är det ganska mysigt med störmavbrott, under förutsättning att

Den kommer tillbaka i rimlig tid
Man har nyätit/man har ett campingkök/något att äta
Man har ljus
Man har sällskap


Stora anledningen till att jag tycker om strömavbrott är att man får en möjlighet att umgås. Vi tände ljus och spelade när jag var liten.




Min småspels kartong, jag kunde inte släga min gamla skokartong för
att den var så underbart söt, så nu fungerar den som småspelskartong och man
hittar allt från frågespel, yatzy, pennor och kortlekar däri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0