vecka 20

Idag går jag in i vecka 20

Beräknat förlossningsdatum: 2010-07-13

Barnet blev till omkring: 2009-10-20 (tror det var den 18)

Du är i vecka: 21

Du är i månad: 5

Antal graviditetsveckor och dagar: 20 veckor 0 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 140

 

Jag har torra ben och klåda som heter duga. Det kliar överallt på kroppen, sedan har jag fått som klåda, liknar skrubbsår på ena benet gör inte direkt ont men det känns inte riktigt normalt.

Suget efter glass som jag i princip har unvikit under några år är tillåtet nu, kan ju inte säga att jag måste ha glass för att överleva men jag blir lite lyckligare att få äta något så gott som glass.

Bebben rör sig hela tiden, eller ja hela tiden men flera gånger per dag. Så länge den rör sig så är jag glad. Men än så länge är den bara hälften så lång som den ska vara och sedan ska den bli massa tjockare också innan den får komma ut.

 

Dagens outfit

Dagens outfit är inte en glädje för dagen, den bör nämligen inte visas för det mänsliga ögat. Så fort jag kommer hem från jobbet sliter jag av mig alla kläder i hallen och tar på mig nästan förkorta babyblå mjukisbyxor och min grå mjukiströja med ett stort TRAKTOR tryck på baksidan som jag fick från KY, US. Slöar runt i huset och försöker underhålla mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0