Vem berättar man de till?

Jag har snart gått halv vägs igenom hela graviditeten, men fortfarande har man knappt sagt till alla än. Det var bara några timmar sedan majoriteten av min släkt som fick reda på det.

Folk vill inte fråga. "Är du gravid" om det nu skulle vara så att man bara lagt på sig några extra kilon på fel ställen. Vi träffa några bekanta på bion härom dagen, vänninan i fråga sneglade på magen 100 gånger men frågan kom aldrig, ännu känner jag mig inte så bekämt så man bara säger det. Vad ska man egentligen säga? eller hur säger man det? "tja jag är gravid!" eller "jo jag ska ha barn till sommaren" de senare är väl de finaste man kan säga, men för mig går det i slowmotion, jag får som inte fram orden, om man inte frågar rakt ut.

Men de flesta sneglar märkbart på magen, men orden stakar sig för de med så jag känner mig inte helt utanför men skulle vara lättare om alla bara såg det.

På jobbet har de flesta vetat om i lite mera än någon månad och vi har talat öppet om det på kontoret. Men alla är heller kanske inte så uppmärksamma, de var några stycken som hade missat det totalt. Jag blev riktigt chockad eller så lägger de sig kanske inte i en diskution eller så tjuvlyssnar de inte lika mycket som jag gör.

Hur gör man på bästa sätt? väntar man tills alla ser? eller ska man säga det på en gång? De flesta säger att man ska göra det när man är redo, men när är man de?

Kommentarer
Postat av: Malin, 19 & gravid

Tack så mycket :)

2010-02-14 @ 07:39:47
URL: http://mmylove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0