Söndag (ett långt inlägg)

Ja helgen har varit rätt så lugn, vi fick under fredagen besök av Peters hela familj, dom bytte kökskran och svärmor målade lite fönster. Jag fick leka med barnen och surra en hel del med Peters syster som var så gla och posetiv till allt. Vi bjöds på middag sedan åkte alla fort iväg.

På kvällen komme grannarna och vi tog de ganska lugnt. Peter hjälpte till med lite bärning eftersom det är inte så nyttigt för grannen att bära då hon också är gravid. Fick höra lite byaskvaller nu också, dom som köpt huset inne i byn dom ska också ha barn iår än så länge vet ingen när men de är roligt att de blir 4 ungar på samma halvår i samma by med tanke på vilken liten by man bor i.

På lördagen målade vi de som kunde målas och sedan åkte vi iväg för att bada lite på umelagun. Grabbarna åkte en hel del kana medan jag solade, hann dock bränna mig lite på magen som inte fått så mycket sol denna sommar men igår gick de inte att vara påklädd var verkligen super varmt. Hem till en grillmiddag sedan så slumrade hela gänget av framför tvn. Lite mera målande sedan så såg vi lite film.

Idag var jag helt slut förmodligen över att jag börjar känna mig lite lugnare då de flesta fönstren är målade och vi har hunnit så mycket nu då peter har semester. Lillkillen rör sig nu och då men inte alls lika mycket kan jag tycka och inte är de några baouta kickar jag får heller, mycket hicka på kvällarna vilket är rätt skönt, får ca en halvtimma varje kväll då han har hickar regelbundet.

Peter har städat nedrevåningen och nu ska fönsterna bara monteras ihop sedan är vi som rätt klara. NU ska bara fönsterna rengöras och ta bort lite överflödig färg, men de är ingen stress precis. Vet heller inte hur vi gör med övervåningen känns inte som det är samma panik med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0