Vilken tur

Städ och inköp, dagen startade med att jag drog dammsugaren sedan hade vi ingen mat hemma typ så jag ville iväg på affärn hade hur ont i ryggen som helst eftersom jag envisat att dra dammsugaren. For iväg på affärn och ringde Peter för han hade ju lunchrast så han kunde hjälpa mig och handla. Mamma och lillbror kom och lilla mor kunde hjälpa mig in med de tunga matkassarna. Familjen åker nämligen upp till stugan idag så lillebror blev lämnad här då han inte ska anstränga sig så mycket, de är nära till lassa och vi är ju som bara hemma nu när de börja dra ihop sig till förlossningen.

Glassade i solen en stund men de blev mycket insekter och de gick mig på nerverna. Peter drog över till grannen och hjälpte dom med att fälla in avloppsrör i väggen, lite mek men med en händig karl går allt. Grannen rensade sedan ut en massa textiler och jag fick alltihop, galet glad för de va ju inget billiskräp som jag bruka köpa utan kvalitet. Hem och peter tog tag i matlagning och skurade alla golv vilket han lovat att göra förra veckan men blev aldrig av. Grannarna komme förbi och bjöd på både glass och jordgubbar. Vilka härliga grannar man har, måste ju bju tillbaka någon dag, kanske med en rabarberpaj eller någon annan go kaka?

Just nu spelar vi super mario och myser framför tvn men vi måste väl natta snart då peter ska upp och jobba om någar timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0