BarnMorske besök

Ja imorse va jag hos barnmorskan. Vi skrev en sammanfattning om graviditeten och vad jag önskar kring förlossningen.

SF mått 37 cm, blodtryck 138/87, puls 135, bebis hjärtljud 148, blodvärde 131, socker 6,8
Blodtryck efter blodvärde 120/68, puls 85

Ja ett skapligt bevis på att jag är hemskt rädd nålstick, barnmorskan han dock bli orolig att jag åkt på havandeskapsfögiftning då alla värden var lite höga, men vi gjorde nya test efter blodprovet och då var jag mera lugn. Jag ska däremot vara uppmärksam på sammandragningarna och om jag har hjärtrusning när jag är oaktiv. Bebisen har ännu inte fixerat sig men hon varnade även för förtidig vattenavgång då bebis inte fixerat sig så är det super viktigt att ligga helt stilla och ambulansen måste hämta en.

Efter besöket där så bokade jag in ett möte nästa vecka för att bekräfta faderskapet och skriva på papper på gemensam vårdnad. Blir skönt att få göra bort det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0