Midsommar

Ja solen lyser, det blir nog lika fint väder idag som igår. Omkring 30 grader varmt, fast de fläktar lite från havet så man vill inte vara i skuggan.

Igår drog vi iväg ett lass med ris till grannen och sedan lastade en släp till som vi ska köra dit på lördag. Peter dolade på ute, kapade lite träd och gjorde nytta. Jag låg mest och njöt av solen då jag inte försökte undkomma hästbrämsen som bor här ute. Grannkatten jagar råttor och tog minst 4 stycken som ligger överallt runt gårdarna.

Bakade kaka tills våra vänner komme och hälsa på, halva frös jag ner och halva åts upp ganska fort, middag lite senare och en massa surr, trevligt att pojkarna gjorde sig besväret att komma hit. Sedan vid 22 komme grannarna över och surrade i några timmar. Vi hade bara trevligt, pratade om midsommarafton och hur vi skulle planera dagen.


Just nu låter det som om vi åker till skeppsvik och spenderar förmiddagen där, dansar runt midsommarstången och njuta av människor, sedan hem och grilla då alla andra grannar kommer på besök. Jim har gjort en massa lekar som vi ska leka sedan på kvällen så jag tror de blir en underbar dag!

Nu ska jag duscha, äta frukost och väcka älsklingen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0