Barnomsorg

Ja det är helt hemsk att jag börjar tänka på det redan nu när bebis inte ens har kommit ut än. Men jag var och läste på vk:s hemsida hittade lite grejer om sävar. De lilla samhälle som ligger närmast våran lilla charmiga by.

Vad tycker alla om dagis och dagmamma?

Iaf det har startat en dagmamma där som är privat. Hon är själv mamma och har lång erfarenhet. Kommunen ville att hon skulle ta emot fem barn men hon tyckte det skulle vara för tungt och att hon inte kunde ge lika mycket kvalitet i tillvaraon. Eftersom hon skulle få sluta om hon inte tog emot 5 barn så beslöt hon sig att starta eget. Hon ville ha roligt när hon arbetade.

Jag vill ha personal som är pedagogisk och hittar på grejer med ungen, typ går ut i skogen, pysslar och gör grejer.

Största önskan vore att bebben kunde vara hos mormor och morfar lite då och då men jag tror det är så svårt när dom bor en bit bort inte så lätt att komma hit köra 10 mil minst för att dom ska umgås?

För och nackdelar med dagis och dagmamma? Vad tycker ni?





Kommentarer
Postat av: mormor

Vi måste ju träffas ofta!! Mil har ju inte hindrat oss förr =)

2010-03-02 @ 22:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0