Brandvarnaren hatar mig

Vi har seriekopplat tre brannvarnare i nya huset. Idag började den på övervåningen tjuta, det innebär att dom två andra också börjar tjuta. Det är inte speciellt skönt ljud, för de som inte har hört ljudet på den hemska mackapärena. Öppnade dörren, tänkte att det kunde vara lite rökigt, det gör ont i öronen som fan, försöker på något vis skydda bebisen från det hemska ljudet så inte den ska ta skada av det. Telefonen ringer, svarar och försöker snabbt lägga på vilket inte är det lättaste. Ringer älsklingen och frågar hur man her av den där jävla helvetes maskinen. Han säger att man måste ta ner den och ta ut batteriet. Måste dock leta reda på vilken av dom som tjuter (blinkar 2 lampor på den som känner av något) det var inte den på bottenplan, kollar källaren inte den heller. Springer upp på övervåningen med peter i luren och försöker fortfarande skydda bebisen i magen, hålla i min mobil, hitta en pall. Sedan måste jag sedan försöka klättra upp på palljävulen med foglossningsbesvär+Ryggont, skydda bebis, hålla för mina öron och i telefonen. När jag väl kommit upp på pallen tar ner brandvarnaren slänger ut batterierna, den fortsätter att tjuta, jag inser att jag är duktigt arg vid den tidpunkten. Tar ut det största batteriet också som är lite böckigare. Hade jag bott i USA skulle jag vilja stämma dom jävlarna som gör brandvarnare som tjuter när det inte är eld på g.

Har hänt något liknande men då vägrade brandvarnaren sluta tjuta slängde tom ut den på bakgården i tätbebyggt område, den fortsatte tjuta, till saken hörde att jag var hundvakt åt syrrans hund och hunden var de ju jätte synd om. Vågade inte ha den ute så länge när den bara fortsätter tjuta. I den modellen skulle man ha en skruvmejsel för att ta ur batterierna vilket man inte hade tid och leta efter än mindre hålla på med utan hörselkåpor. Tog in den och hoppade på den, efter 4 gångers stampande och hoppande på den är den fortfarande på högvarv. Jag vet inte vad jag ska ta mig till utan häller upp en hink med vatten och stoppar ner den där, då slutar den. Efter två veckor tar jag upp den söndriga brandvarnaren ur hinken och lägger den på köksbänken några timmar senare när den torkat så börjar den tjuta.

Brandvarnara hatar mig




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0