Föräldraledighet

Ja det är visst en hemskt massa man måste hålla reda på. Skaffade just e-leg och loggade in mig på försäkringskassan föräldrajox, kunde börja smått se över hur min ekonomi kommer att se ut fram över. Tänker att jag ska ta ut 17 dagar i månaden dvs 4 dagar i veckan. Det är inte speciellt mycket men jag tycker det låter som en bra idée. Om jag har lust eller ork kan jag komma tillbaka på jobbet och jobba extra vissa helger för att Peter också ska kunna ta ut lite dagar på veckan. Det är på helgen man kan få in mera pengar, vet inte riktigt hur allt funkar men min svägerska ska undervisa mig i ämnet så jag lär nog få de bästa tipsen på hur man ska spara mest dagar.

Det är intressant men lite svårt nu från början men det är bra om vi hinner förbereda oss på bästa sätt innan så vi slipper hålla på med sånt när liten är född.

Varje morgon sparkar liten, jag vill nästan inte kliva upp förrän liten slutat igen, vilket kan ta en stund. Igår kväll innan jag somnade hölls det på en ca en halvtimma med massa buffande överallt. Liten är kanske inte lika liten längre.

Vaknade inatt igen, flera gånger. En gång blev de något konstigt med höften, låste sig på något vänster, gjorde hemskt ont. Peter vaknade tom av att jag förmodligen vaknade och halvskrek. Han masserade och hjälpte mig, det är tur man har honom, annars vet jag inte hur jag skulle klara det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0