Lyxfällan

Har just sett lyxfällan. Otroligt va duktig han var när han väl fått iväg alla grejer. Va hemskt de skulle vara om man själv satt i den sisten och kunde inte kravla sig upp.

Jag gissar att om Peter inte hade haft mig kan han lika gärna bli sådär. Köper och slutför aldrig arbetet utan tänker på att göra en bra affär, men slutar upp i kaos. Jag är däremot nästan tvärt om då det gäller ekonomi jag har ofta stenkoll på varändra krona och vi sparar och snålar för att sedan göra något vi gillar att göra. Visst kan man köpa grejer som är onödiga men vi ränner inte ut mycket och leker upp pengarna på ingenting. Mat är det som är riktigt lyxigt för oss, peter har en tendens att äta pizza en gång i veckan på jobbet om jag inte tjatar så han blir less. Och jag undviker gärna att äta ute om det går fast det är drygt när man är impulssiv och det slutar med att man inte ätit på hela dagen. Till slut är man så hungring att man måste köpa något snabbt och gott, vilket ofta kan bli pizza eller dylikt.

Iaf jag blir så insperad av lyxfällan, jag lägger ofta upp mallar för att se va man kan dra in på och var pengar går till. Jag tycker det är rätt spännande att se hur mycket man kan spara om man bara lever som vanligt. Man har kvar lite vardagslyx, lagar god mat hemma och ser film och sånt mysar. Under graviditeten så blir det lätt så att man hamnar där. Man tar sig inte ut på samma sätt heller när man får ont och måste offra några dagar för att det ska bli lite bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0