Planer för påsk

Eftersom jag inte klarar av att fara upp till fjällen iår så måste vi ändå underhålla oss med något. Peter och jag har pysslat och införskaffat oss lite nya påskgrejer. Är roligt med lite pyssel och knop runt om i huset, även om man inte överdriver. Det vi har gjort är ett påskris med fjärdrar, två pappersfigurer och resten är inköpa grejer.

Peter blir ledig och jag kan inte göra så mycket än att andas. :S Men det hjälps inte ska åka till mamma och hon ska få ta hand om mig i några dagar. Hon åker nämligen inte heller upp till påsk så då känns det inte som man är ensam. Har tittat på lite grejer som vi kanske kan göra, eller så säger jag vad mamma ska göra så får hon göra det mesta och jag titta på kanske. Tänkte att man kunde kanske dekorera några kinderägg med annat godis, såg ganska roligt ut. Vi kunde baka lite "påskkakor" laga påsk mat, vika påskhareservetter och lite sånt jox.

Tänkte även använda hennes skrivare för att få ut lite bilder på den växande magen, ta några kopior på Ultraljudet och sedan göra iordning en graviditetsbok. Har ett mindre album som jag inte använt så jag tänkte att peter och jag kunde göra iordning det, mest för oss själva egentligen. Tänkte även ta med lite grejer som man tänker just nu och lite basfakta. :) så imorgon har jag en uppgift som jag kan göra.

Många gör ju det nu, men ofta till sina barn, vissa saker vill jag minnas men jag gör iordning något annat åt mina barn. Vill inte visa allt för dom, när dom är så vuxna så dom förstår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0