Viktuppgång

Vad drygt, eller ja jag har knappt gått upp något i vikt men det ser ut som jag ätit en fotboll och gått upp 15 kilo fast så är faktiskt inte fallet. Jag har gått upp 5 kilo om jag väger mig på kvällen, mindre om jag väger mig på morgonen. Så länge jag mår bra tänker jag iaf äta det jag vill under graviditeten. Jag kan alltid gå ner en massa sedan, finns ingen anledning att stressa upp sig nu. Jag vill vara lugn och kunna vräka i mig 1l glass om jag känner för det. Om jag dessutom inte rör på mig så mycket för att jag är heltidsjukskriven, har så ont att jag knappt kan sitta, stå, ligga i längre stunder än mindre röra mig som jag ska utan att få ont kanske man inte håller konditionen och förbränningen som man brukar.

Så jag önskar att alla som pratar om min vikt, kanske borde se över sin egen och jag hoppas att när det blir gravida får jätte ont så de inte kan gå ens på en 40 minuters prommis utan att ligga och vila hela eftermiddagen har super ont och inte få någon sömn pga av att du kan inte vända dig själv i sängen, kanske inte tar dig upp på morgonen på grund av att du har så jävla ont. Sedan ska du ha det från 17 veckan till vecka 40 och ingen kan hjälpa dig, du får inge smärtstillande för att det är skadligt för bebis, du ska ha din pojkvän att göra alla hushållsysslor för om du gör dom ska du har du så ont att du inte kan sova, sedan ska du tacklas med hormonrubbningar och vad allt det gör med din kropp också. Jag tycker faktiskt jag är ganska glad och trevlig och possitiv till min situation, hur är ni i den situationen?

Jag älskar min mage oavsett om den just nu är lite stor men jag förväntar mig att jag blir större när jag är gravid. Jag trodde tom att jag skulle bli ännu större jag jag är super glad. Min sambo älskar den och alla som håller mig kär älskar den också. Och när då brösten växer 2 storlekar så kan man inte heller göra dom så mycket mindre man ska vara nöjd det kommer faktiskt en liten bebis. :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Kämpa på. Det är ett h-vete då man har foglossningar.

Så känns det som att ingen tar en på allvar heller, eller så vill man försöka at överbevisa sig själv med att minnsan vara i farten å dona på osv, så ligger man halvdöd i två dagar efteråt. Men man blir ju galen av att bara sitta hemma och inte göra nånting, jag blev riktig deppad.



Och hoppas verkligen att du inte nojjar över vikten, men det verkar ju som att du har en sund inställning till det hela. Det är ju som sagt fullt naturligt att gå upp i vikt då man är gravid.



Jag har massa bebis/gravid/mamma böcker om du vill låna.... om du inte redan införskaffat massa sånna. Det är bara att hojta till...behåll dem tills jag ska ha bebis igen...=)



Verkligen ett stort grattis till er alla. SÅ roligt!

Kram Hanna

2010-03-15 @ 22:16:04
URL: http://habba.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0