Alla mammors dag

Grattis mamma på morsdag! Nu blev jag mammasjuk igen, ett sådant läge är underligt att hamna i när man nästan nyss kommit hem från mamma. Var nämligen till mamma igår då vi firade hennes, pappas och systers födelsedag. Vi åt god mat och hade underbart trevligt tillsammans, mormor och mormorsmor fick man möjligheten att träffa också.

Igår när vi komme hem från familjen, var jag helt slut. Peter kikade över diskmaskinen som verkar vara i funktion, vi tog fram digistivekex, smör, ost och saft och satt och mumsade framför tvn en stund, det var inge märkvärdigt på tvn så vi försökte mysa tillsammans båda två på soffan men vi var inte riktigt smala för det, vi ryms inte längre på soffan, men ett försök var det ju värt, det gick ju men min magen var lite för stor och peter fick inte speciellt mycket plats. Somnade vid 22 då vi lagt oss för att mysa där istället, jag vaknade dock vid halv fyra och var vaken i 2 timmar men jag vägrade kliva upp halv fyra det är för tidigt, som tur var kunde jag somna om och sova tills klockan var 9. Det var det längsta jag sovit på jätte länge så jag tror jag kan vara lite mindre less nu.

Vi fick ju träffa kära syster också, den äldre. Kändes inte som jag hann träffa henne och surra så jag hoppas hon ska in till stan i en snar framtid. Skulle vara trevligt om hon och familjen kunde äta och sova här i någon natt. Jag och hon skulle kunna gå på stan och kika på en massa roliga grejer. Men hon får kanske något stadsryck när hon får tillbaka på skatten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0