Jobbig politik

Man blir galen av alla debatter just nu och även rätt så arg.
KD är underbar just nu när de tar fram de viktiga punkterna inom familjepolitiken. De framhäver att det är familjens bestlut att ta inte någon annans.

Medan andra yrkar på att man ska dela rakt av på föräldrapenningen
Ska nu politiken bestämma vem och hur man ska vara hemma? Detta kan knappast vara ekonomisk hållbart för de flesta familjerna. Eftersom de flesta kvinnor jobbar inom vården och de flesta män jobbar inom industrin, båda är låginkomstintagare varje krona kan ju räknas för att det ska gå ihop för vissa familjer.

Ska man göra så funderar jag hur man gör med ammningen? Ska man som kvinna vara tvungen att vara hemma de första månaderna eller pumpa ut mjölken eller ska man tvingas sig på mjölkerstättning? ska någon annan bestämma när jag ska pumpa mina bröst/amma eller möjligtvis ta ut de första månaderna själv för att jag är tvungen att vara hemma då för att jag ammar? Jag börjar då fundera på vad man inte ska få välja härnäst? Ska vi inte få prata längre, säga vad vi vill?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0