Morgonen känns underbar

Ja idag känns det som en bra dag vi ska nämligen ut på äventyr. Inte sitta hemma i huset utan få komma ut, nu var det länge sedan jag var utanför husets domäner så det känns verkligen underbart.
Vi ska köpa en skottkärra, barnlakan, badbalja, skötbädd, lite grejer till bebben från apoteket, en febertermometer och en badtermometer, sedan en konverter till skrivaren eftersom det inte finns något vanligt uttag i våran dator, ja listan är riktigt lång men det blir roligt att komma sig ut. Peter fick sin lön idag så vi ska först betala lite räkningar sedan så shoppa upp en hel del. Jag får inte mina pengar förrän den 26:e men det gör ingenting huvudsaken är att man känner att man båda kan tillfära lite pengar i kassan, vi skulle kunna leva i princip på peters lön men hur roligt är det?


Huvudsakliga anledningen till att jag är så glad är att min bebis väckte mig, Peter vaknade och ville mysa så han flyttade närmare och höll om mig, lagom för att känna bebisen alla buffar och kuffar. I en längre stund så uthärdade jag alla kissbehov för att det var så underbart mysig att känna båda mina killar så nära. Vem kan tycka att det är jobbigt att bli väckt av en liten bebisspark. Tänker inte klaga på det för att känna bebisen är väl de mest otroliga på hela graviditeten.


Fick lite färg ändå när jag var ute så jag är helt klart på plus sidan där, jag är ju super duper blek i vanliga fall men om jag inte sminkar mig i helgen då de väntas sol lär jag ha en ganska fin färg om jag inte bränner mig och orsakar en färg som kan jämföras med kokt kräfta.

Bränskadade älsklingar 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0