Stök och städ

Idag har jag suttit ute två timmar, tittat på medan min underbara karl gjorde nytta på gården. Han plockade ihop allt rat som var kvar sedan i vintras då vi renoverade, rensade rabatten, tog bort jordgubbslandet och krattade till lite fint på gården. Nu börjar planen ta form i huvudet hur det ska se ut på gården. Mycket hjälp av att pappa är så otroligt duktigt och vet vad man kan göra och hur det ska göras. Peter byggde en fin bänk igår kväll också, men han tänkte använda den som tv bänk till gästrummet, fin idé men den skulle vara mycket finare vitmålad och sedan kunna ha han som avställningsbänk på altanen så nu har jag beställt det av honom.

Nu har han dock åkt iväg på jobbet så jag sitter själv här hemma, inte alls någe trevligt. Finns inte så mycket att göra eller som jag kan göra. Började rensa kylen men fick snabbt avsluta arbetet. Ska göra middag om några timmar och sedan åka iväg för att träffa en vän.

Veckan är full med planer för på fredag fyller mormorsmormor 96år så då ska vi dit, på lördag tänkte jag bjuda hit lite vänner och grilla, spela spel och bara känna lugnet. Om man har tur kanske kan man få hit bror och en bil så man kan köra iväg allt skit till skroten. Vi ska även inhandla lite färg och grejer så vi kan starta projektet med fönsterna, vi bestämde oss också för att slå igen de fönstret som var sönder. Allt kändes dock lite dyrt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0