Valborg

Ja valborg firades hemma i mammas lilla by, super trevligt att vara med familjen och bara ta det lite lugnt utan fylleslag och katastofer. Vi åt i byastugan där det serverades potatisgratäng och kallskuret, kaffe och kakor och sedan korv. Vi köpte lotter och jag, mamma och brorsan vann, bror vann tre gånger som han redan innan förutspådde. Det var inga enorma vinster men vinnaren i mig blir helt till mig när man vunnit.

Igår vaknade jag super tidigt och gick ut med vovvarna ebba och ludde. Ebba stackaren är så rädd för katten och katten tycker det var super kul så ebba blev bortjagad och tuktad. Dumma katt, efter det så tog vi en tur till kusinen som ska ha om 5 dagar hennes älst pojk hade dessutom fyllt år så de bjöds på tårta och gosaker. Kusin och jag är nästan lika stor lite deppigt kanske med tanke på att min mage kommer bli bara större i 2 månader till! Lilla najda har också blivit så stor hon går och pratar sitt egna lilla språk, egentligen är man nog lite dålig på att svänga förbi där. Kvällen spänderades hos mor och far och vi satt fastklistrade framför tv hela kvällen.

Idag ska vi väl åka hem men efter vi har ätit mammas köttsoppa med klimp åh vad gott det blir känner redan hur det vattnas i munnen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0